La Nit Europea de la Recerca a la ciutat de Lleida

Divendres, 21 de setembre i dissabte, 22 de setembre, tindran lloc les activitats prèvies a la Nit Europea de la Recerca a Lleida. Aquestes dues jornades prèvies es realitzaran com avantsala del que s’espera trobar durant el gran esdeveniment de la Nit Europea de la Recerca a Lleida, els dies 28 i 29 de setembre. Veure Programa d’Activitats.

NitEuropeadelaRecerca_Lleida

El darrer divendres del mes de setembre se celebra a moltes ciutats d’Europa la Nit Europea de la Recerca (Researchers’ Night), amb la finalitat d’apropar la ciència, la recerca i la tecnologia a la ciutadania. Aquest any celebrarà el seu tretzè aniversari i a Catalunya, sota el lema La recerca, patrimoni de tothom, tindrà lloc activitats divulgatives el divendres 28 i el dissabte 29 de setembre a Barcelona, Tarragona, Lleida, Girona, Blanes i Vic, d’entre altres localitats.

La Nit de la Recerca a Catalunya està organitzada per la Universitat de Barcelona (UB); Universitat Autònoma de Barcelona (UAB); Universitat de Girona (UdG); Universitat Rovira i Virgili (URV); Universitat de Lleida (UdL) i l’Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal). Els actes estan recolzats per la Comissió Europea com a part de les Accions Marie Curie, un programa per potenciar carreres del personal investigador europeu.

La organització de les activitats que concerneixen la Universitat de Lleida i els seus centres de recerca recau sobre el GREiA Research Group.

Com ara s’ha fet en cada edició de La Nit dels Investigadors de la UdL, enguany recordem que les activitats que organitza la Universitat de Lleida són gratuïtes. No obstant això, és necessària, per temes de logística i organització del GREiA Research Group, la inscripció a les activitats i als tallers. Fem saber també que les inscripcions per registrar-se a les activitats de la Nit Europea de la Recerca a Lleida ja es troben obertes clic aquí. Les places són limitades, per tant, recomanem fer la inscripció amb temps.

Informació dels tallers i franges horàries de l’INDEST el divendres, 28 de setembre:

Què i com es menjava a la Prehistòria? Taller a càrrec de Natàlia Alonso (grup de recerca 3DPATRIMONI, IP: Joan B. López) Horaris: 1a sessió: 17.00 – 18.00; 2a sessió: 18.30 – 19.30 h.

L’Aprenentatge Servei al teu abast! (ApS) Taller a càrrec de Deli Miró (grup de recerca GESEC, IP: Fidel Molina) Sessió de 17.30 – 19.00 h

Emocionar-se amb el joc tradicional Taller a càrrec de Pere Lavega (grup de recerca GIAM de l’INEFC Lleida, IP Pere Lavega) Sessió de 19.00 – 20.00 h

Learning to learn English xerrada-debat a càrrec de Josep Maria Cots i Montserrat Irún (Cercle de Lingüística Aplicada, IP Enric Llurda) Sessió de 19.00 – 20.00 h.

En els propers dies anirem informant dels espais i aules en els quals es desenvoluparan les activitats del 28 de setembre. Totes les activitats que es desenvolupin el 28 de setembre tindran lloc al Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera del Campus de Cappont i són activitats pensades per a tots els públics.

Al llarg de l’esdeveniment i de totes les jornades, tota la informació es pot trobar actualitzada al web de la Researchers Night que manté en actiu el GREiA:

http://researchersnight.udl.cat/

Logo-nit-europea-UdL

Més informació a:
GREiA UdL: http://www.greia.udl.cat/
Notícia a la UdL: http://www.udl.es/ca/serveis/oficina/Noticies/Construccion-sostenible-cultivos-in-vitro-y-biosensores-en-la-Noche-de-los-Investigadores/
Programa d’Activitats 2018: http://researchersnight.udl.cat/static/programa2018.pdf

Estigues a la última de totes les novetats seguint aquests comptes de la UdL:
Twitter Escola Politècnica Superior (EPS): https://twitter.com/EPS_UdL
Twitter GREiA: https://twitter.com/GreiaUdl
Twitter INSPIRES: https://twitter.com/InspiresUdL

Xarxes socials. Podeu seguir els hashtags, penjar fotos i comentaris a les xarxes socials i Twitter #NitEuropeadelaRecerca #NitdelaRecerca #ResearchersNight #RecercaUdL
Participa i gaudeix de les activitats amb tota la família.

Continue reading

Seminari Famílies-escoles. Perspectives internacionals

El Grup de Recerca Anàlisi Social i Educativa (GRASE) organitza << Seminari Famílies-escoles. Perspectives internacionals >>, dimarts, 25 de setembre a les 12.00 h a la Sala de Juntes de la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social de la Universitat de Lleida.

L’equip investigador del GRASE presentarà en el seminari els resultats de recerca del projecte RecerCaixa: << Diversitat cultural i igualtat d’oportunitats a l’escola >>.

seminari Famílies-escoles

Extracte del programa informatiu del Seminari Famílies-escoles

L’objectiu general del projecte esmentat ha estat analitzar com s’ha desenvolupat l’atenció a la diversitat cultural en els centres d’educació infantil i primària de titularitat pública i privada (siguin o no concertats), constatar la pluralitat del seu procés pràctic identificar els factors que han influenciat l’evolució dels discursos i les pràctiques interculturals en l’educació i com aquestes afecten a la igualtat d’oportunitats i a l’equitat.

En aquesta sessió es presentaran dues càpsules audiovisuals que contenen experiències realitzades en diversos centres escolars de primària de Catalunya i que han estat detectades en la fase qualitativa del projecte.

Les càpsules pretenen ser un material informatiu i formatiu per a docents, professionals i també per a famílies i altres membres de la comunitat educativa i se’n veurà una d’elles, a tall d’exemple. La primera càpsula es centra en els projectes i activitats adreçades a l’alumnat per afavorir la implicació de les famílies en l’educació dels seus infants i la construcció d’unes relacions escola-centre més fluides, així com pràctiques de treball col·laboratiu i en xarxa amb altres institucions educatives, associacions i entitats, en el marc d’una escola inclusiva i oberta a l’entorn.

El Seminari és obert a tot el públic. No obstant això, l’activitat serà, en particular, d’especial interès per al perfil docent com ara alumnat, professorat, representants de centres escolars i famílies.

Les càpsules audiovisuals es podran veure i descarregar a partir del dia de la seva presentació; és a dir, a partir del 25 de setembre a:

http://www.escueladiversa.com

Consulta el programa i horaris establerts d’intervenció del seminari, aquí. Més informació sobre el projecte RecerCaixa, un programa impulsat per l’Obra Social ‘La Caixa’ amb la col·laboració de l’ACUP, aquí.

NOTA: Aquesta notícia ha estat facilitada pel Grup de Recerca Anàlisi Social i Educativa (GRASE).
Gràcies a la col·laboració del GRASE podem compartir aquesta informació.
Continue reading

L’equip del GISEAFE – INEFC Lleida, amb la col·laboració d’alumnes del Centre, inicia les enquestes de la 2a fase de l’Estudi de la freqüentació al Parc Natural de Collserola

El segon cap de setmana de setembre, l’equip investigador de l’INEFC Lleida en el qual participen membres del Grup d’Investigació Social i Educativa de l’Activitat Física i l’Esport (GISEAFE), que lidera la investigadora principal i Doctora Estela Inés Farías, juntament amb la col·laboració dels alumnes del Centre va iniciar el treball de camp de la segona fase de l’estudi de freqüentació al Parc Natural de la Serra de Collserola.

Alumnes del Centre INEFC amb la Dra. Estela Inés Farías

Imatge: captura del tuit publicat del compte Parc Natural de Collserola.

Al llarg de l’any 2017 es va realitzar el treball de camp de la primera fase de l’estudi <<Afluència, freqüentació i caracterització dels usuaris del Parc Natural de la Serra de Collserola – Terme Municipal de Barcelona>>.

 

Portada de l'Informe del PNC2018

Imatge: captura de la portada de l’Informe del Parc de Collserola, versió 2018.

Enguany, en aquesta segona fase de l’estudi, finançada pel Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola, l’equip de la Dra. Estela Inés Farías ha començat a realitzar les enquestes a diferents punts del Parc de Cerdanyola i de Sant Cugat. Tota la informació que recopilarà l’estudi i els seus resultats es podrà consultar al web Parc Natural de Collserola.

NOTÍCIES RELACIONADES:

Aquests són, a més a més, disponibles per a consulta, els articles en què es comenta l’estudi de l’any 2017, publicats al Butlletí:

 

 

Captura de l'extracte del Butlletí n.117

Captura de l’extracte del Butlletí n.117

 

 

Captura de l'extracte del Butlletí n.118

Captura de l’extracte del Butlletí n.118

 

 

Articles publicats a La Vanguàrdia:

(1). La Vanguardia. Opinión. Editorial. Acotar el Pedraforca (Web). 27/08/2018. Enllaç: https://www.lavanguardia.com/opinion/20180827/451479988327/acotar-el-pedraforca.html (Contingut patrocinat)

(2). La Vanguardia. Berga-Berguedà. Article de Rosa M. Bosch Saldes. Los excursionistas invaden las montañas más icónicas. (Web). 26/08/2018. Enllaç: https://www.lavanguardia.com/local/bergueda/20180826/451457615579/excursionistas-pedraforca-masificacion-montana.html

Més informació als comptes de Twitter:
https://twitter.com/inefcat
https://twitter.com/parcncollserola
https://twitter.com/giseafe

 

NOTA: Aquesta informació ha estat facilitada pel Grup d'Investigació Social i Educativa de l'Activitat Física i l'Esport (GISEAFE INEFC Lleida)

Gràcies a la col·laboració del GISEAFE podem compartir aquesta notícia.
Continue reading

“Hotels that most rely on Booking.com – online travel agencies (OTAs) and hotel distribution channels” a la revista Tourism Review

Publicada la darrera recerca de la Dra. Eva Martín Fuentes, membre del Grup de Recerca Turisme, Economia Social i del Coneixement (TURESCO) de l’INDEST, amb el Dr. Juan Pedro Mellinas “Hotels that most rely on Booking.com – online travel agencies (OTAs) and hotel distribution channels”  a la revista Tourism Review, la revista acadèmica de turisme més antiga i editada pel Dr. Buhalis.

L’article analitza els hotels que més confien amb Booking.com com a canal de distribució hotelera, a través d’un simple ràtio anomenat número de comentaris per habitació.

Amb l’anàlisi de prop de 34.000 hotels de tot el món, es determina que hi ha tres factors que influencien en la dependència de l’hotel amb Booking.com: hotels independent vs cadenes hoteleres, hotels petits vs hotels grans i hotels de categoria més baixa vs categoria més alta, a més a més, els hotels d’Europa acostumen a treballar més amb aquesta OTA que els de la resta del món.

NOTA: Aquesta notícia ha estat facilitada pel Grup de Recerca Turisme, Economia Social i del Coneixement (TURESCO).
Gràcies a la col·laboració del grup de recerca TURESCO podem compartir aquesta informació
Accés directe a l'article: "Hotel that most rely on Booking.com - online travel agencies (OTAs) and hotel distribution channels" 
DOI: https://doi.org/10.1108/TR-12-2017-0201
Continue reading

El projecte “Familias y escuelas. La implicación de las familias extranjeras en los centros escolares” ha obtingut finançament en una convocatòria europea, dins del programa Erasmus+, per a la Internacionalització de la Educació

El projecte Familias y escuelas. La implicación de las familias extranjeras en los centros escolares ha obtingut finançament de la convocatòria de la Unió Europea Acción Clave KA201 (Associacions Estratègiques del programa ERASMUS+ 2018) per a la Internacionalització de la Educació.

Erasmus+

L’equip investigador és liderat per Jordi Garreta i Bochaca i Mònica Macià Bordalba del Grup de Recerca Anàlisi Social i Educativa (GRASE) de la Universitat de Lleida. L’esmentat grup de recerca està format per investigadors, inspectors d’educació i docents d’Espanya, Itàlia i Luxemburg.

El projecte té una duració de dos anys i ha obtingut 140.670,00 euros de finançament per a desenvolupar dos línies de treball: una d’investigació i una altra de disseny, aplicació i avaluació d’innovacions.

Amb més concreció, d’una banda, els objectius de la investigació són: (1) Conèixer les característiques migratòries de cada un dels països, així com la seva trajectòria i evolució. (2) Analitzar les polítiques nacionals en matèria de gestió i integració de la diversitat cultural, tant en els centres escolars com en altres esferes públiques. (3) Analitzar les formes d’implicació i de comunicació de les famílies estrangeres en l’escola i en l’escolarització dels seus fills a partir d’estudis existents en cada context (meta-anàlisis), així com les accions que porten a terme les administracions educatives i els centres escolars per dinamitzar-les. (4) Analitzar com les escoles conceptualitzen i desenvolupen perspectives per a la integració i per a la implicació de les famílies d’origen estranger i, detectar debilitats i necessitats (aspectes de millora). (5) Realitzar anàlisis transnacional comparat i proposar accions a partir del coneixement investigador.

D’altra banda, els objectius de disseny, aplicació i avaluació d’innovacions són:

(1) Dissenyar actuacions per millorar: l’acollida de les famílies recentment arribades al país; la informació que tenen les famílies sobre el sistema educatiu en general i el funcionament del centre concret en particular, la implicació de les famílies en la educació dels seus fills a la llar; la comunicació família-escola; etc. (2) Implementar les esmentades actuacions. (3) Avaluar l’èxit de les esmentades actuacions i desenvolupar eines o estratègies per poder ser utilitzades en altres països per dinamitzar la implicació familiar i la educació família-escola.

Segons les dades de l’Annex de la Resolució de la Convocatòria Erasmus+, les metadades del projecte finançat per la UE són: Títol del projecte: Famílias y escuelas. La implicación de las famílias extranjeras en los centros escolares. Pressupost assignat al projecte: 140.670.00€. Convocatòria: UE. Tipus: Desarrollo de Innovación. Programa: Erasmus+

NOTÍCIA ORIGINAL Web GRASE: http://www.grase.udl.cat/ (en castellano)
NOTA: aquesta notícia ha estat facilitada pel Grup de Recerca Anàlisi Social i Educativa (GRASE).
Gràcies a la col·laboració del GRASE podem compartir aquesta informació.

 

Continue reading

El Journal Citation Reports (JCR) inclou Sintagma, revista de Lingüística UdL, en la versió 2018

La versió 2018 (dades 2017) del Journal Citation Reports (JCR), un dels índexs de les revistes científiques amb més prestigi internacional, ha estat presentada. En la versió actualitzada, l’edició de Social Sciences, en l’àmbit espanyol hi consten 12 publicacions i, d’entre aquestes, hi ha la publicació en accés obert de la revista Sintagma. Sintagma (0214-9141), una revista de Lingüística de la Universitat de Lleida.

Metadades sintagma 2018

Aquest 2018 és el tercer any que la revista Sintagma és al esmentat i reconegut JCR de forma consecutiva. L’últim número publicat de Sintagma és el volum de l’any 2017 i és disponible en el Repositori institucional de la UdLSintagma. Vol.: 29.

Pel que fa als treballs de recerca que es vulguin presentar, el termini és del 1 de setembre fins al 30 de novembre de 2019. La publicació del pròxim volum (núm. 30) de la revista es preveu per a finals de l’any 2019.

Vol29Sintagma-EdicionsIPublicacionsUdL

El primer número de Sintagma va aparèixer per primer cop l’any 1989 i, d’ençà, se n’ha publicat 29 de volums, a fascicle per any natural. Dirigida per la professora del Departament d’Anglès i Lingüística de la UdL, Glòria Vázquez, publica estudis de lingüística teòrica i aplicada, així com treballs d’anàlisi interlingüística o comparativa sobre qualsevol llengua, escrits en anglès, català, castellà o francès.

Per a més informació en relació amb dades de la revista es poden consultar al web UdL de la revista de lingüística: http://www.sintagma.udl.cat/es/e_sintagma

Accés a la revista a través del Repositori Obert de la UdL: clic aquí.
Accés a la revista a través del Servei d'Edicions i Publicacions de la UdL: clic aquí.

DADES DE LA REVISTA: Sintagma, revista de Lingüística. ISSN: 0214-9141  // ISSN edició electrònica: 2013-6455
Publicació de la Universitat de Lleida. Departament d'Anglès i Lingüística. Contacte: sintagma@dal.udl.cat
Continue reading

Òscar Flores, Isabel del Arco i Patricia Silva publiquen un capítol: Modelos flexibles de formación. Una respuesta a las necesidades actuales

Òscar Flores, Isabel del Arco (IP) i Patricia Silva, membres del Consolidat Equip de Desenvolupament Organitzacional (EDO-UdL), han publicat un capítol de llibre:

Flores, O., del-Arco, I., Silva, P. (2018). Modelos flexibles de formación: Una respuesta a las necesidades actuales. En Carrasco, S.; del Corral, I. (Ed.), Docencia Universitaria e innovación (pp103-136). Barcelona: Octaedro.

imatge-congrésCIDUI2018

L’esmentat capítol tracta els models flexibles de formació i com aquests traslladen el protagonisme a l’estudiantat i al professorat ja que aquest ha cobrat rellevància en la coordinació de l’aprenentatge fora i dins de l’aula. Els esmentats canvis han suposat una organització diferent en l’espai i en el temps. Aquest capítol ofereix una reflexió sobre alguns models i propostes de formació.

Text íntegre de la notícia publicada al web EDO-UdL: https://t.co/zCufE0pCKP
NOTA: Aquesta notícia ha estat facilitada per l'Equip de Desenvolupament Organitzacional EDO-UdL.
Gràcies a la col·laboració d'EDO-UdL podem compartir aquesta informació.
Continue reading

Núria Casado participa en el Late-Life Creativity an International Showcase (Regne Unit)

Núria Casado Gual, investigadora principal (IP) del Dedal-Lit, està duent a terme una estada de recerca en envelliment i teatre a la Keele University (Regne Unit) a través del programa José de Castillejo de mobilitat per a investigadors.

Recentment, Casado va ser convidada a participar en el “Late-Life Creativity International Showcase” que va tenir lloc al KCAR (Keele Centre for Ageing Research) el 28 de juny de 2018.

Enllaç de la notícia: https://www.keele.ac.uk/kcar/.
NOTA: Aquesta notícia ha estat facilitada pel Grup de recerca Dedal-Lit.
Gràcies a la col·laboració de Dedal-Lit podem compartir aquesta informació.
Continue reading

L’obra de teatre Prime Time traduïda a l’anglès

L’obra de teatre Prime Time, de Núria Casado Gual, s’ha publicat en versió anglesa (traducció de Marta Miquel i Brian Worsfold) en la sèrie Dedal-Lit de la Universitat de Lleida. L’obra original (publicada en català per la Sèrie Teatre de la Universitat), fou un encàrrec per a clausurar el congrés internacional SIforAGE el 2016.

La versió en anglès compta amb un pròleg de la prestigiosa crítica Margaret Morganroth Gullette, que va veure l’obra original a Barcelona.

 

Enllaç d'interès: http://www.publicacions.udl.cat/ca/986-prime-time-9788491440994.html.
NOTA: Aquesta notícia ha estat facilitada pel Grup de recerca Dedal-Lit.
Gràcies a la col·laboració de Dedal-Lit podem compartir aquesta informació.
Continue reading

Participació virtual de Núria Casado en el Congrés Canadian Association of Theatre Studies (CATR)

El dijous, 31 de maig la investigadora principal Núria Casado del grup de recerca Dedal-Lit, va ser convidada a participar de forma virtual en el Working Group “Age and Performance” (https://catr2018.wordpress.com/conference-schedule/working-groups/) en el marc del Congrés Canadian Association of Theatre Studies (CATR), celebrat a Kingston, Ontario (Canadà).

La sessió, de dues hores, va resultar en un profitós intercanvi d’idees i recerca actual sobre envelliment i estudis de teatre i arts escèniques, i, es traduirà en una projecte comú de tres anys de durada.

Enllaços d'interès: 
https://catr2018.wordpress.com/conference-schedule/working-groups/
NOTA: Aquesta notícia ha estat facilitada pel Grup de recerca Dedal-Lit.
Gràcies a la col·laboració de Dedal-Lit podem compartir aquesta informació.
Continue reading